Time-dependent performance approximation of truck handling operations at an air cargo terminal
Selinka, Gregor
;
Franz, Axel
;
Stolletz, Raik
DOI:
|
https://doi.org/10.1016/j.cor.2014.06.005
|
URL:
|
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/...
|
Weitere URL:
|
https://ssrn.com/abstract=2388604
|
Dokumenttyp:
|
Zeitschriftenartikel
|
Erscheinungsjahr:
|
2016
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
Computers & Operations Research
|
Band/Volume:
|
65
|
Seitenbereich:
|
164-173
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Amsterdam
|
Verlag:
|
Elsevier
|
ISSN:
|
0305-0548
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > ABWL u. Produktion (Stolletz 2010-) Außerfakultäre Einrichtungen > GESS - CDSB (BWL)
|
Fachgebiet:
|
000 Allgemeines, Wissenschaft
|
Freie Schlagwörter (Englisch):
|
Airport operations ; Heterogeneous queueing model ; Non-stationary performance analysis
|
Abstract:
|
This paper provides an analytical solution for the time-dependent performance evaluation of truck handling operations at an air cargo terminal. The demand for loading and unloading operations is highly time-dependent and stochastic for two classes of trucks. Two heterogeneous handling facilities with multiple servers are available to handle trucks assuming exponentially distributed processing times. Trucks are routed to a handling facility depending on the current state of the system upon arrival. To approximate the time-dependent behavior of such heterogeneous queueing systems, we develop a stationary backlog-carryover (SBC) approach. A numerical study compares this approach with simulations and demonstrates its applicability to real-world input data.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|