Cham Saar: The first Syrian-German cheese manufacturer


Hartmann, Carina ; Schilling, Katharina



DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-92534-9_3
URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-31...
Dokumenttyp: Buchkapitel
Erscheinungsjahr: 2018
Buchtitel: Refugee entrepreneurship : a case-based topography
Seitenbereich: 39-53
Herausgeber: Heilbrunn, Sibylle
Ort der Veröffentlichung: Basingstoke
Verlag: Palgrave Macmillan
ISBN: 978-3-319-92533-2 , 978-3-319-92534-9
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Mittelstandsforschung u. Entrepreneurship (Woywode 2007-)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Freie Schlagwörter (Englisch): Refugee Entrepreneurship
Abstract: This case study portrays Cham Saar GmbH, the first dairy producer in Germany to specialize in Arabic cheese. Abdul Saymoa, together with Anna and Matthias Riehm Jr, established the business in a rural area in Southern Germany. Abdul Saymoa produces three different types of cheeses with milk from the Riehm’s farm. They are sold at local markets, through the farm trade and via online delivery. The acceptance of Cham Saar in the local community makes marketing redundant. The founding team had to struggle with restricted access to external funding for refugee entrepreneurs, bureaucratic burdens and regulations for cheese manufacturing.




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