Thinking about prices versus thinking about returns in financial markets


Glaser, Markus ; Iliewa, Zwetelina ; Weber, Martin



DOI: https://doi.org/10.1111/jofi.12835
URL: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/jofi.1...
Weitere URL: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_i...
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 2019
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: The Journal of Finance
Band/Volume: 74
Heft/Issue: 6
Seitenbereich: 2997-3039
Ort der Veröffentlichung: Hoboken, NJ [u.a.]
Verlag: Wiley
ISSN: 0022-1082 , 1540-6261
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > ABWL u. Bankbetriebslehre (Seniorprofessur) (Weber 2017-)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: D14 , D18 , G02 , G23,
Freie Schlagwörter (Englisch): expected returns , information presentation , question format , judgmental forecasting , professional forecasters
Abstract: Prices and returns are alternative ways to present information and to elicit expectations in financial markets. But do investors think of prices and returns in the same way? We present three studies with subjects having various levels of expertise, amount of information, and different incentive schemes. The results are consistent across all studies: Asking subjects to forecast returns as opposed to prices results in higher expectations, whereas showing them return charts as opposed to price charts results in lower expectations. Experience is not a useful remedy but cognitive reflection mitigates the impact of format changes.




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