Return on investment in higher education retention: Systematic focus on actionable information from data analytics


Gibson, David ; Huband, Simon ; Ifenthaler, Dirk ; Parkin, Eric



URL: http://ascilite.org/wp-content/uploads/2018/12/ASC...
Weitere URL: http://ascilite.org/wp-content/uploads/2018/12/ASC...
Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr: 2018
Buchtitel: ASCILITE 2018 Australasian Society for Computers in Learning in Tertiary Education : Deakin University, Geelong, Australia, 25-28 November 2018, Conference Proceedings
Seitenbereich: 374-379
Veranstaltungstitel: ASCILITE 2018
Veranstaltungsort: Geelong, Australia
Veranstaltungsdatum: 25-28.11.2018
Herausgeber: Campbell, Malcolm
Ort der Veröffentlichung: Tugun, Australia
Verlag: Australasian Society for Computers in Learning in Tertiary Education
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
Fachgebiet: 004 Informatik
Abstract: This article describes the human and technical infrastructure analytics capabilities that have evolved at a university in Western Australia, which have been applied to curriculum and learning data with a focus on the return on investment (ROI) of improving retention. The ROI approach has been used to highlight the benefits of further inquiry and action by decision-makers from the classroom level to school and faculty levels. The article will briefly describe the capability developed and methods underpinning continuous on-demand production of analyses and insights aimed to stimulate inquiry and action to improve retention.







Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen