Return on investment in higher education retention: Systematic focus on actionable information from data analytics
Gibson, David
;
Huband, Simon
;
Ifenthaler, Dirk
;
Parkin, Eric

URL:
|
http://ascilite.org/wp-content/uploads/2018/12/ASC...
|
Weitere URL:
|
http://ascilite.org/wp-content/uploads/2018/12/ASC...
|
Dokumenttyp:
|
Konferenzveröffentlichung
|
Erscheinungsjahr:
|
2018
|
Buchtitel:
|
ASCILITE 2018 Australasian Society for Computers in Learning in Tertiary Education : Deakin University, Geelong, Australia, 25-28 November 2018, Conference Proceedings
|
Seitenbereich:
|
374-379
|
Veranstaltungstitel:
|
ASCILITE 2018
|
Veranstaltungsort:
|
Geelong, Australia
|
Veranstaltungsdatum:
|
25-28.11.2018
|
Herausgeber:
|
Campbell, Malcolm
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Tugun, Australia
|
Verlag:
|
Australasian Society for Computers in Learning in Tertiary Education
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
|
Fachgebiet:
|
004 Informatik
|
Abstract:
|
This article describes the human and technical infrastructure analytics capabilities that have evolved at a
university in Western Australia, which have been applied to curriculum and learning data with a focus
on the return on investment (ROI) of improving retention. The ROI approach has been used to highlight
the benefits of further inquiry and action by decision-makers from the classroom level to school and
faculty levels. The article will briefly describe the capability developed and methods underpinning
continuous on-demand production of analyses and insights aimed to stimulate inquiry and action to
improve retention.
|
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
 |
Eintrag anzeigen |
|
|