Bilingual advantages in early foreign language learning: Effects of the minority and the majority language


Hopp, Holger ; Vogelbacher, Markus ; Kieseier, Teresa ; Thoma, Dieter



DOI: https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2019.02.001
URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/...
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 2019
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Learning and Instruction
Band/Volume: 61
Seitenbereich: 99-110
Ort der Veröffentlichung: Amsterdam [u.a.]
Verlag: Elsevier Science
ISSN: 0959-4752 , 1873-3263
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Philosophische Fakultät > Anglistik I - Anglistische Linguistik (Tracy 1995-2019)
Fachgebiet: 400 Sprache, Linguistik
Freie Schlagwörter (Englisch): Bilingualism , Foreign language learning , Proficiency , Achievement
Abstract: This longitudinal study tests effects of minority and majority-language proficiency in the early foreign language learning of English in German primary schools. In a study with monolingual German and bilingual students who speak a minority language at home (N = 200), we find that the bilingual group scores lower than the monolingual group overall, yet bilingual students outperform monolingual German students in vocabulary and grammar in early foreign language learning, once socio-economic factors are controlled for. Vocabulary in the minority language acts as a significant predictor for early achievement in the foreign language for bilingual students. However, positive effects of bilingualism abate from grades 3 to 4, and proficiency in the majority language emerges as a significant predictor of English vocabulary. This change suggests that bilingual advantages wither unless they are explicitly fostered by teachers and educators.


Soziale NachhaltigkeitSDG 4: Hochwertige BildungSDG 10: Weniger Ungleichheiten


Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen