Teachers' assessment competence: Integrating knowledge-, process-, and product-oriented approaches into a competence-oriented conceptual model


Herppich, Stephanie ; Praetorius, Anna-Katharina ; Förster, Natalie ; Glogger-Frey, Inga ; Karst, Karina ; Leutner, Detlev ; Behrmann, Lars ; Böhmer, Matthias ; Ufer, Stefan ; Klug, Julia ; Hetmanek, Andreas ; Ohle, Annika ; Böhmer, Ines ; Karing, Constance ; Kaiser, Johanna ; Südkamp, Anna



DOI: https://doi.org/10.1016/j.tate.2017.12.001
URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/...
Weitere URL: https://www.researchgate.net/publication/321929921...
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 2018
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Teaching and Teacher Education
Band/Volume: 76
Seitenbereich: 181-193
Ort der Veröffentlichung: Amsterdam [u.a.]
Verlag: Elsevier Science
ISSN: 0742-051X , 1879-2480
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Sozialwissenschaften > Unterrichtsqualität in heterogenen Kontexten (Juniorprofessur) (Karst 2016-2022)
Fachgebiet: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Freie Schlagwörter (Englisch): Teachers' assessment competence , Educational assessment , Competence , Teacher education
Abstract: In this article, we present a new model of teachers' assessment competence. The model is based on the educational competence concept, thus defining competences to be context-specific, learnable cognitive dispositions that are needed to successfully cope with specific situations. Integrating research on assessment processes, practices, and products, we specify the range of situations our model applies to, and discuss how its elements may become involved and measurable in a variable assessment process. The model aims to inspire future integrative research on the description, explanation, prediction, and promotion of teachers' assessments in various situations.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen