TRUMPF uses a mixed integer model as decision support for strategic production network design


Ziegler, Moritz Julius ; Seifried, Kilian ; Kuske, Philipp ; Fleischmann, Moritz



DOI: https://doi.org/10.1287/inte.2019.0988
URL: https://pubsonline.informs.org/doi/10.1287/inte.20...
Additional URL: https://www.researchgate.net/publication/332981069...
Document Type: Article
Year of publication: 2019
The title of a journal, publication series: INFORMS Journal on Applied Analytics
Volume: 49
Issue number: 3
Page range: 213-226
Place of publication: Catonsville, MD
Publishing house: INFORMS
ISSN: 0092-2102 , 1526-551X
Publication language: English
Institution: Business School > ABWL u. Logistik (Fleischmann 2009-)
Subject: 330 Economics
Keywords (English): production network design ; high-technology industry ; modeling-based decision support ; production strategy
Abstract: TRUMPF, a German owner-managed supplier of high-technology machinery, has experienced rapid growth over the past 15 years and expanded into a globally competitive firm with a complex production network. The company wanted to examine the effects of product reallocations within its production network on overall network costs, because it anticipated that its historically evolved structure was in need of revision. To support the company in doing so, we built a mixed integer linear programming model depicting large parts of the firm’s production network. The model allows for a combination of scenario analysis and optimization. We first used optimization to calculate a theoretical reference scenario. Subsequently, we used the model’s results to evaluate various alternative feasible scenarios. Overall, this modeling informed a strategic decision concerning the future network design. Furthermore, it guided planners through the decision-making process in a systematic manner, deepening their understanding of crucial cost factors.
Translation of the abstract: TRUMPF, ein deutsches eigentümergeführtes Unternehmen, das Hightech-Maschinen herstellt, ist in den letzten 15 Jahren rasant gewachsen und zu einer auf den Weltmärkten aktiven Firma mit einem komplexen Produktionsnetzwerk expandiert. Das Unternehmen wollte die Auswirkungen von Produkt-Reallokationen innerhalb des Produktionsnetzwerks auf die Gesamtnetzwerkkosten untersuchen, da erkennbar war, dass seine historisch gewachsene Struktur angepasst werden musste. Um das Unternehmen dabei zu unterstützen, entwickelten wir ein lineares, gemischt-ganzzahliges Modell, das große Teile des Produktionsnetzwerks des Unternehmens abbildet. Das Modell erlaubt eine Kombination von Szenarioanalyse und Optimierung. Wir haben die Optimierung zunächst verwendet, um ein theoretische Referenzszenario zu berechnen. Anschließend nutzten wir die Modellresultate, um verschiedene alternative realisierbare Szenarien zu bewerten. Insgesamt diente diese Modellierung der Information für eine strategische Entscheidung über das zukünftige Netzwerkdesign. Des Weiteren führte sie die Planer systematisch durch den Entscheidungsfindungsprozess und half, ihr Verständnis der entscheidenden Kostenfaktoren zu vertiefen. (German)




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