Problematizing community: A network approach to conceptualizing campus communities


Smith, Rachel A. ; Vonhoff, Christina



DOI: https://doi.org/10.1353/csd.2019.0025
URL: https://muse.jhu.edu/article/726902/pdf
Weitere URL: https://www.researchgate.net/publication/333812856...
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 2019
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Journal of College Student Development : JCSD
Band/Volume: 60
Heft/Issue: 3
Seitenbereich: 255-270
Ort der Veröffentlichung: Washington, DC
Verlag: ACPA
ISSN: 0897-5264 , 1543-3382
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Dekanat Betriebswirtschaftslehre
Fachgebiet: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Abstract: Strong communities, measured in terms of belonging, are often shown to produce positive social and educational outcomes. Although useful, this approach narrows the potential scope of the concept and inadequately measures complex communities where positive outcomes, such as student engagement, can be mixed with negative outcomes, such as social exclusion. Conceptualizing communities as a network of interrelationships allows for breaking the concept of community down into the underlying structures among community members. Researchers can then examine community processes and outcomes using new measurements that capture the internal dynamics of community formation as driven by potentially competing theoretical mechanisms: bonding and exploration.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen