Semantic and pragmatic aspects of context effects in social and psychological research


Strack, Fritz ; Schwarz, Norbert ; Wänke, Michaela



DOI: https://doi.org/10.1521/soco.1991.9.1.111
URL: https://guilfordjournals.com/doi/10.1521/soco.1991...
Weitere URL: https://www.academia.edu/17597792/Semantic_and_Pra...
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 1991
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Social Cognition
Band/Volume: 9
Heft/Issue: 1
Seitenbereich: 111-125
Ort der Veröffentlichung: New York, NY [u.a.]
Verlag: Guilford Press
ISSN: 0278-016X
Verwandte URLs:
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Sozialwissenschaften > Konsumentenpsychologie u. Ökonomische Psychologie (Wänke 2010-)
Fachgebiet: 150 Psychologie
Abstract: The development of the field of cognitive psychology which stresses the importance of social processes for comprehension and production of linguistics utterances sharply contrasts with the direction of social cognition research. An exploration of the “autonomous” versus the “collaborative” view of language understanding is discussed. Two studies are presented which illustrate how subjects conceptualize information which is (1) ambiguous or (2) not semantically ambiguous. Findings show that principles of social cognition and communication can be applied to both natural conversation and data collection in social and psychological research.




Dieser Datensatz wurde nicht während einer Tätigkeit an der Universität Mannheim veröffentlicht, dies ist eine Externe Publikation.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen