Big data in science and higher education research: The case of intermediaries in higher education


Oberg, Achim



URL: https://www.uni-kassel.de/einrichtungen/incher/akt...
Dokumenttyp: Präsentation auf Konferenz
Erscheinungsjahr: 2019
Veranstaltungstitel: INCHER Research Colloquium
Veranstaltungsort: Kassel, Germany
Veranstaltungsdatum: 16.01.2019
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Mittelstandsforschung u. Entrepreneurship (Woywode 2007-)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Abstract: Many publicly available sources for big data research projects – for instance, websites of organizations in the field of higher education, shared knowledge on Wikipedia or debates on social media platforms – contain large amounts of relational and textual data. To make use of these qualities, a conceptual lens that combines social network and institutional analysis is quite helpful: Social network analysis enables us to capture larger structures and positions of individuals and organizations within these structures; institutional analysis provides concepts and tools to make meaning structures visible. In combination, we can study field configurations in unprecedented detail on a large scale. How such an approach can be applied to science and higher education research is demonstrated by early results of a current research project on transnational intermediaries in higher education.







Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

BASE: Oberg, Achim

Google Scholar: Oberg, Achim

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen