Servitization of industrial enterprises through acquisitions : a success story


Oberle, Laura Johanna



DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-28870-9
URL: https://link.springer.com/book/10.1007%2F978-3-658...
Dokumenttyp: Abschlussarbeit , Master
Erscheinungsjahr: 2020
Ort der Veröffentlichung: Wiesbaden
Verlag: Springer Gabler
ISBN: 978-3-658-28869-3 , 978-3-658-28871-6 , 3-658-28869-8 , 978-3-658-28870-9
Hochschule: Universität Mannheim
Gutachter: Schön, Cornelia
Datum der mündl. Prüfung: 2020
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Service Operations Management (Schön 2014-)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Freie Schlagwörter (Englisch): servitization , M&A , post merger integration , service transition
Abstract: To make the service integration a success story despite the many challenges, L J Oberle argues that management understanding is necessary to address the key success factors in the individual strategic approaches. These approaches concern either the core business or an explore business unit and vary in their integration degree. Thus, knowing which strategy is pursued allows to determine the most relevant success factors, which is the first step towards successful servitization and post-merger integration. Only if these factors are identified and addressed correctly, M&A is a promising approach to servitization for industrial companies, as L J Oberle’s findings from the analysis or 8 case studies and a total of 24 interviews prove.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen