Servitization of industrial enterprises through acquisitions : a success story
Oberle, Laura Johanna
DOI:
|
https://doi.org/10.1007/978-3-658-28870-9
|
URL:
|
https://link.springer.com/book/10.1007%2F978-3-658...
|
Dokumenttyp:
|
Abschlussarbeit
, Master
|
Erscheinungsjahr:
|
2020
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Wiesbaden
|
Verlag:
|
Springer Gabler
|
ISBN:
|
978-3-658-28869-3 , 978-3-658-28871-6 , 3-658-28869-8 , 978-3-658-28870-9
|
Hochschule:
|
Universität Mannheim
|
Gutachter:
|
Schön, Cornelia
|
Datum der mündl. Prüfung:
|
2020
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Service Operations Management (Schön 2014-)
|
Fachgebiet:
|
330 Wirtschaft
|
Freie Schlagwörter (Englisch):
|
servitization , M&A , post merger integration , service transition
|
Abstract:
|
To make the service integration a success story despite the many challenges, L J Oberle argues that management understanding is necessary to address the key success factors in the individual strategic approaches. These approaches concern either the core business or an explore business unit and vary in their integration degree. Thus, knowing which strategy is pursued allows to determine the most relevant success factors, which is the first step towards successful servitization and post-merger integration. Only if these factors are identified and addressed correctly, M&A is a promising approach to servitization for industrial companies, as L J Oberle’s findings from the analysis or 8 case studies and a total of 24 interviews prove.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|