Opinion leaders as persuasion agents: Integration of persuasion knowledge into the theory of opinion leadership
Mueller, Alexander
URL:
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http://www.aejmc.org/home/2019/05/gsig-2019-abstra...
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Weitere URL:
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http://www.aejmc.org/home/2019/05/2019-abstracts/
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Dokumenttyp:
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Konferenzveröffentlichung
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Erscheinungsjahr:
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2019
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Buchtitel:
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AEJMC 2019 Conference Paper Abstracts : Graduate Student 2019 Abstracts
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Seitenbereich:
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1
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Veranstaltungstitel:
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AEJMC 2019 Conference
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Veranstaltungsort:
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Toronto, Canada
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Veranstaltungsdatum:
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07.-10.08.2019
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Ort der Veröffentlichung:
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Toronto, Canada
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Verlag:
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Association for Education in Journalism and Mass Communication
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Sprache der Veröffentlichung:
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Englisch
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Einrichtung:
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Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Marketing & Innovation (Kuester 2005-)
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Fachgebiet:
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330 Wirtschaft
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Abstract:
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In the healthcare industry, it is a common practice for manufacturers to attempt to persuade customers through opinion leaders (OL) in their specialty. This conceptual paper addresses this challenge by examining the combination and linkage of OL and persuasion agents (PA). OL and PA theories are re-conceptualized in a newly developed Persuasive Opinion Leadership Model. The model´s theoretical relevance is discussed and provides a new perspective on opinion leadership in marketing. Future research is proposed.
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Zusätzliche Informationen:
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Online-Ressource
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| Dieser Datensatz wurde nicht während einer Tätigkeit an der Universität Mannheim veröffentlicht, dies ist eine Externe Publikation. |
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