Graphical user interface prototyping for distributed requirements engineering
Scheibmayr, Sven
DOI:
|
https://doi.org/10.3726/978-3-653-04315-0
|
URL:
|
https://www.peterlang.com/view/title/17032
|
Dokumenttyp:
|
Dissertation
|
Erscheinungsjahr:
|
2014
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
Informationstechnologie und Ökonomie
|
Band/Volume:
|
54
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Frankfurt a. M. [u.a.]
|
Verlag:
|
Lang
|
ISBN:
|
978-3-631-65094-3 , 3-631-65094-9 , 978-3-653-04315-0
|
Hochschule:
|
Universität Mannheim
|
Gutachter:
|
Heinzl, Armin
|
Datum der mündl. Prüfung:
|
10 April 2013
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > ABWL u. Wirtschaftsinformatik I (Heinzl 2002-)
|
Fachgebiet:
|
330 Wirtschaft
|
Abstract:
|
Finding and understanding the right requirements is essential for every software project. This book deals with the challenge to improve requirements engineering in distributed software projects. The use of graphical user interface (GUI) prototypes can help stakeholders in such projects to elicit and specify high quality requirements. The research objective of this study is to develop a method and a software artifact to support the activities in the early requirements engineering phase in order to overcome some of the difficulties and improve the quality of the requirements, which should eventually lead to better software products. Therefore, this study seeks to support the work with these prototypes in distributed projects. It is based on a theoretical analysis and follows a design science research approach.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|