Share my failure, not my success: How people make ubiquity judgments based on past events
Niu, Mengmeng
;
Gaerth, Maximilian
;
Kraus, Florian
URL:
|
http://proceedings.emac-online.org/index.cfm?abstr...
|
Dokumenttyp:
|
Konferenzveröffentlichung
|
Erscheinungsjahr:
|
2020
|
Buchtitel:
|
49th EMAC Annual Conference 2020 : 26-29 May 2020, Corvinus University of Budapest, Hungary, proceedings
|
Seitenbereich:
|
A2020-64484
|
Veranstaltungstitel:
|
49th EMAC Annual Conference 2020 (conference canceled)
|
Veranstaltungsort:
|
Budapest, Hungary
|
Veranstaltungsdatum:
|
canceled
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Budapest
|
Verlag:
|
European Marketing Academy
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Dr. Werner Jackstädt Stiftungslehrstuhl für Sales & Services Marketing (Kraus 2011-)
|
Fachgebiet:
|
330 Wirtschaft
|
Freie Schlagwörter (Englisch):
|
ubiquity judgments ; self-other difference ; experience valence
|
Abstract:
|
While previous research reports that consumers demonstrate biased judgments betweenself and others, little research has looked at the extent to which consumers considertheir own (vs. others’) experiences when they make judgments concerning the ubiquityof positive (vs. negative) experiences. Across two studies, we showed that consumersevaluated their own negative experience to be more ubiquitous than the same eventexperienced by another person, whereas for the same experience with a positivevalence, the interaction effect reversed. The article concludes with a discussion offindings and avenues for future research.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
BASE:
Niu, Mengmeng
;
Gaerth, Maximilian
;
Kraus, Florian
Google Scholar:
Niu, Mengmeng
;
Gaerth, Maximilian
;
Kraus, Florian
ORCID:
Niu, Mengmeng, Gaerth, Maximilian and Kraus, Florian ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6807-6544
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|