Share my failure, not my success: How people make ubiquity judgments based on past events


Niu, Mengmeng ; Gaerth, Maximilian ; Kraus, Florian



URL: http://proceedings.emac-online.org/index.cfm?abstr...
Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr: 2020
Buchtitel: 49th EMAC Annual Conference 2020 : 26-29 May 2020, Corvinus University of Budapest, Hungary, proceedings
Seitenbereich: A2020-64484
Veranstaltungstitel: 49th EMAC Annual Conference 2020 (conference canceled)
Veranstaltungsort: Budapest, Hungary
Veranstaltungsdatum: canceled
Ort der Veröffentlichung: Budapest
Verlag: European Marketing Academy
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Dr. Werner Jackstädt Stiftungslehrstuhl für Sales & Services Marketing (Kraus 2011-)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Freie Schlagwörter (Englisch): ubiquity judgments ; self-other difference ; experience valence
Abstract: While previous research reports that consumers demonstrate biased judgments betweenself and others, little research has looked at the extent to which consumers considertheir own (vs. others’) experiences when they make judgments concerning the ubiquityof positive (vs. negative) experiences. Across two studies, we showed that consumersevaluated their own negative experience to be more ubiquitous than the same eventexperienced by another person, whereas for the same experience with a positivevalence, the interaction effect reversed. The article concludes with a discussion offindings and avenues for future research.




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