Education and labour markets outcomes : a French-German comparison


Lauer, Charlotte



DOI: https://doi.org/10.1007/b138977
URL: https://link.springer.com/book/10.1007/b138977
Dokumenttyp: Dissertation
Erscheinungsjahr: 2005
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: ZEW Economic Studies
Band/Volume: 30
Ort der Veröffentlichung: Heidelberg
Verlag: Physica-Verl.
ISBN: 978-3-7908-1569-6 , 3-7908-1569-1 , 978-3-7908-1626-6
Hochschule: Universität Mannheim
Gutachter: Franz, Wolfgang
Datum der mündl. Prüfung: 13 Mai 2004
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Rechtswissenschaft und Volkswirtschaftslehre > VWL (Franz 1997-2013, Em)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Freie Schlagwörter (Englisch): Education , Education Policy , Employment , Labour Markets , Unemployment earnings labor market
Abstract: This book offers a comprehensive empirical analysis of educational inequalities and their consequences on individual labour market outcomes for men and women in France and Germany, two countries with different education systems. Using microdata of either country, the analyses mainly rely on econometric methods. After a detailed comparison of the French and the German education systems, the social determinants of school and post-school attainment are analysed. Then, the extent to which education reduces the unemployment risk is examined, distinguishing between risk of entering unemployment, unemployment duration and recurrence of unemployment episodes. Finally, evidence is given on the impact of education on individual earnings prospects.




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