Data sciences as essential job skill! A social science, economics, and public policy training perspective
Kreuter, Frauke
URL:
|
https://digital.ub.uni-paderborn.de/urn/urn:nbn:de...
|
Weitere URL:
|
https://www.researchgate.net/publication/327885035...
|
Dokumenttyp:
|
Konferenzveröffentlichung
|
Erscheinungsjahr:
|
2018
|
Buchtitel:
|
Paderborn Symposium on Data Science Education at School Level 2017: The collected extended abstracts
|
Seitenbereich:
|
21-26
|
Veranstaltungstitel:
|
Paderborn Symposium on Data Science Education at School Level 2017
|
Veranstaltungsort:
|
Paderborn, Germany
|
Veranstaltungsdatum:
|
11.2017
|
Herausgeber:
|
Biehler, Rolf
;
Budde, Lea
;
Frischemeier, Daniel
;
Heinemann, Birte
;
Podworny, Susanne
;
Schulte, Carsten
;
Wassong, Thomas
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Paderborn
|
Verlag:
|
Universitätsbibliothek Paderborn
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Sozialwissenschaften > Statistik u. Sozialwissenschaftliche Methodenlehre (Kreuter 2014-2020)
|
Fachgebiet:
|
310 Statistik 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
|
Abstract:
|
Understanding data, understanding what information can be derived from data, understanding which decisions can be made based on such information, and knowing whom to give data to and when, will be essential for everyone joining the workforce. Even if current students are not seeking degrees in STEM/MINT fields, they will be confronted with data and will be asked to make evidenced-based decisions. This paper describes two continuing education programs that showcase which skill gaps need to be filled and why. The broad outline of these programs can serve as a baseline for discussions on the establishment of data science curricula in high schools.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|