Not so intelligent after all – consumer perceptions of AI-induced errors


Mueller, Alexander ; Kuester, Sabine ; Janda, Sergej von



URL: https://www.ama.org/wp-content/uploads/2022/02/Fro...
Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr: 2022
Buchtitel: 2022 AMA Winter Academic Conference: reconnecting and reconceiving the marketplace ; February 10-11, virtual ; February 18-20, Las Vegas, Nevada ; proceedings
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Proceedings / AMA Winter Academic Conference
Band/Volume: 33
Seitenbereich: 121-123
Veranstaltungstitel: AMA Winter Academic Conference 2022
Veranstaltungsort: Online (10.-11.02.2022) und Las Vegas, NV (18.-20.02.2022)
Veranstaltungsdatum: 10.-11.02.2022 online und 18.-20.02.22 in-person
Herausgeber: Humphreys, Ashlee ; Packard, Grant ; Gielens, Katrijn
Ort der Veröffentlichung: Evanston, IL ; Omaha, NE
Verlag: American Marketing Association ; Curran
ISBN: 978-0-87757-012-7
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Marketing & Innovation (Kuester 2005-)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Freie Schlagwörter (Englisch): artificial Intelligence , technical errors , social errors , norm violations , pratfall effect
Abstract: Despite the progress in technology, AI still commonly errs in practice. Google’s facial recognition software, for example, failed to identify people of color as humans. This and other examples show that AI is not always error-free and recent literature calls for scrutiny of AI’s pitfalls. The present study sets out to explore the ‘dark side’ of AI, focusing on the consequences of AI-induced errors from a marketing perspective.




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