The interplay between wages and online reviews on the labor market


Bayerl, Andreas ; Goldenberg, Jacob ; Shapira, Daniel ; Stahl, Florian



URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-623174
Dokumenttyp: Präsentation auf Konferenz
Erscheinungsjahr: 2021
Veranstaltungstitel: EMAC 2021
Veranstaltungsort: online
Veranstaltungsdatum: 25.-28.5.2021
Verwandte URLs:
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Quantitatives Marketing und Konsumentenverhalten (Stahl 2013-)
Fachgebiet: 650 Management
Abstract: Studying a large-scale dataset of online employer reviews, we find that wage level is not always positively correlated with ratings as might be expected. In the extremes (i.e., very high & very low wage levels) it even turns to be negative. We investigate factors that generate this phenomenon using bootstrapped mediation analysis. Using rich field data, we also show that employer reviews matter for companies.







Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen