Designing an AI-enabled bundling generator in an automotive case study


Spreitzenbarth, Jan ; Bode, Christoph ; Stuckenschmidt, Heiner


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URL: https://hdl.handle.net/10125/103179
Weitere URL: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_i...
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-629766
Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr: 2023
Buchtitel: Proceedings of the 56th Annual Hawaii International Conference on System Sciences
Seitenbereich: 4495-4504
Veranstaltungstitel: HICCS 2023, Hawaii International Conference on System Sciences
Veranstaltungsort: Maui, HI
Veranstaltungsdatum: 03.-06.01.2023
Herausgeber: Bui, Tung X.
Ort der Veröffentlichung: Honolulu, HI
Verlag: University of Hawaii at Manoa
ISBN: 978-0-9981331-6-4
Verwandte URLs:
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Stiftungslehrstuhl für Procurement (Bode 2014-)
Fakultät für Wirtschaftsinformatik und Wirtschaftsmathematik > Practical Computer Science II: Artificial Intelligence (Stuckenschmidt 2009-)
Bereits vorhandene Lizenz: Creative Commons Namensnennung, nicht kommerziell, keine Bearbeitung 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)
Fachgebiet: 004 Informatik
650 Management
Freie Schlagwörter (Englisch): Artificial Intelligence , purchasing-marketing interface , procurement , B2B marketing , bundling problem
Abstract: Procurement and marketing are the main boundary-spanning functions of an organization. Some studies highlight that procurement is less likely to benefit from artificial intelligence emphasizing its potential in other functions, i.e., in marketing. A case study in the automotive industry of the bundling problem utilizing the design science approach is conducted from the perspective of the buying organization contributing to theory and practice. We rely on information processing theory to create a practical tool that is augmenting the skills of expert buyers through a recommendation engine to make better decisions in a novel way to further save costs. Thereby, we are adding to the literature on spend analysis that has mainly been looking backward using historical data of purchasing orders and invoices to infer saving potentials in the future – our study supplements this approach with forward-looking planning data with inherent challenges of precision and information-richness.




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