Willingness to volunteer among remote workers is insensitive to the team size


Hillenbrand, Adrian ; Werner, Tobias ; Winter, Fabian


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URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-637156
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2022
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: ZEW Discussion Papers
Band/Volume: 22-050
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: C72 , C93 , H41 , J4,
Abstract: Volunteering is a widespread allocation mechanism in the workplace. It emerges naturally in software development or the generation of online knowledge platforms. Using a field experiment with more than 2000 workers, we study the effect of team size on volunteering in an online labor market. In contrast to our theoretical predictions and previous research, we find no effect of team size on volunteering although workers react to free riding incentives. We replicate the results and provide further robustness checks. Eliciting workers’ beliefs about their co-workers’ volunteering reveals onditional volunteering as the primary driver of our results.




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