Non-standard choice in matching markets


Caspari, Gian ; Khanna, Manshu


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URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-637540
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2022
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: ZEW Discussion Papers
Band/Volume: 22-054
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: C62 , C78 , D47 , D9,
Freie Schlagwörter (Englisch): matching theory , market design , stability , college admissions market
Abstract: We explore the possibility of designing matching mechanisms that can accommodate non-standard choice behavior. We pin down the necessary and sufficient conditions on participants’ choice behavior for the existence of stable and incentive compatible mechanisms. Our results imply that well-functioning matching markets can be designed to adequately accommodate a plethora of choice behaviors, including the standard behavior that is consistent with preference maximization. To illustrate the significance of our results in practice, we show that a simple modification in a commonly used matching mechanism enables it to accommodate non-standard choice behavior




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