Analyzing Learner Behavior and Performance
Friesen, Karsten
;
Schmitz, Hans
URL:
|
http://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sour...
|
Dokumenttyp:
|
Konferenzveröffentlichung
|
Erscheinungsjahr:
|
2003
|
Buchtitel:
|
Between data science and applied data analysis : proceedings of the 26. Annual Conference of the Gesellschaft für Klassifikation e.V., University of Mannheim, July 22-24, 2002
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
Proceedings of the ... Annual Conference of the Gesellschaft für Klassifikation e.V.
|
Band/Volume:
|
26
|
Seitenbereich:
|
405-411
|
Herausgeber:
|
Schader, Martin
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Berlin [u.a.]
|
Verlag:
|
Springer
|
ISBN:
|
3-540-40354-X
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftsinformatik III (Schader 1991-2015, Em)
|
Fachgebiet:
|
330 Wirtschaft
|
Abstract:
|
This paper presents a method for analyzing learner behavior and|performance in a simulation-based educational application. The method was developed for an experiment that has been conducted at the University of Mannheim in the summer term of 2002. The experiment was designed to study the impact of different types of instruction on the improvement of students' knowledge. To collect the appropriate data, an extension of the program was developed that logs the user interactions combined with the current state of the simulation. This enables the instructors to classify different learning strategies by their quality and user type. The experiment was conducted in cooperation with a team of psychologists and was funded by SAP AG.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|