News media bargaining codes


Sandrini, Luca ; Somogyi, Robert


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URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-678310
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2024
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: ZEW Discussion Papers
Band/Volume: 24-043
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: D43 , D62 , L13 , L51 , M37,
Freie Schlagwörter (Englisch): social media , news quality , platform regulation , news media bargaining code , online advertising
Abstract: We build a model of the news market where advertisers allocate their ads between a social media platform and a news website. Our objective is to evaluate policy interventions aimed at fostering news creation by transferring revenues from social media to news websites already introduced in Australia, Canada, and Indonesia). We show that social media may voluntarily contribute to news development, but only suboptimally. Beyond a certain level of state-mandated transfer, the social media platform can credibly threaten to remove news content. We provide some guidance on how to design a policy that improves welfare by promoting news creation.




Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




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