Expertise at work: New technologies, new skills, and worker impacts


Lipowski, Cäcilia ; Salomons, Anna ; Zierahn-Weilage, Ulrich


[img] PDF
dp24044.pdf - Veröffentlichte Version

Download (1MB)

URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-678327
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2024
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: ZEW Discussion Papers
Band/Volume: 24-044
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: J23 , J24 , J31,
Freie Schlagwörter (Englisch): technological change , vocational training , skill updating
Abstract: We study how new digital technology reshapes vocational training and skill acquisition and its impact on workers’ careers. We construct a novel database of legally binding training curricula and changes therein, spanning the near universe of vocational training in Germany over five decades, and link curriculum updates to breakthrough technologies using Natural Language Processing techniques. Our findings reveal that technological advances drive training updates, with curriculum content evolving towards less routine intensive tasks, and greater use of digital and social skills. Using administrative employer-employee data, we show that educational updates help workers adapt to new demands for their expertise, and earn higher wages compared to workers with outdated skills. These findings highlight the role of changes in withinoccupational skill supply in meeting evolving labor market demands for non-college educated workers.




Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen