Access, achievements, and aspirations: The impacts of school tracking on student outcomes


Bach, Maximilian ; Klein, Thilo ; McNamara, Sarah


[img] PDF
dp24076.pdf - Veröffentlichte Version

Download (645kB)

URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-692172
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2024
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: ZEW Discussion Papers
Band/Volume: 24-076
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: I21 , I24 , I28 , E47 , C26,
Freie Schlagwörter (Englisch): education , school choice , tracking , centralized school admissions , student achievement , inequality of opportunity
Abstract: Though the use of tracking policies to stratify students is commonplace, evidence concerning the effects of ability-based tracking on student performance is mixed. Using rich data from the Hungarian secondary school centralized assignment mechanism and a quasi-experimental framework, we find that attending the highest track noticeably improves standardized test scores and university aspirations two years post-match. Heterogeneity analysis finds this effect is independent of socioeconomic status, prior achievement, and parents’ educational attainment, and we find only limited evidence of peer spillover effects in terms of academic ability. Given socioeconomic disparities in track placement, tracking may reinforce educational inequality.




Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen