Access, achievements, and aspirations: The impacts of school tracking on student outcomes
Bach, Maximilian
;
Klein, Thilo
;
McNamara, Sarah
URN:
|
urn:nbn:de:bsz:180-madoc-692172
|
Dokumenttyp:
|
Arbeitspapier
|
Erscheinungsjahr:
|
2024
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
ZEW Discussion Papers
|
Band/Volume:
|
24-076
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Mannheim
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
|
MADOC-Schriftenreihe:
|
Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
|
Fachgebiet:
|
330 Wirtschaft
|
Fachklassifikation:
|
JEL:
I21 , I24 , I28 , E47 , C26,
|
Freie Schlagwörter (Englisch):
|
education , school choice , tracking , centralized school admissions , student achievement , inequality of opportunity
|
Abstract:
|
Though the use of tracking policies to stratify students is commonplace, evidence concerning the effects of ability-based tracking on student performance is mixed. Using rich data from the Hungarian secondary school centralized assignment mechanism and a quasi-experimental framework, we find that attending the highest track noticeably improves standardized test scores and university aspirations two years post-match. Heterogeneity analysis finds this effect is independent of socioeconomic status, prior achievement, and parents’ educational attainment, and we find only limited evidence of peer spillover effects in terms of academic ability. Given socioeconomic disparities in track placement, tracking may reinforce educational inequality.
|
 | Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
 |
Eintrag anzeigen |
|
|