Back to overview
Export results as [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Order by: Document Type | Year of publication | No order
Number of items: 7.

Article

Scherr, Sebastian ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 (2017) How perceived persuasive intent and reactance contribute to third-person perceptions: Evidence from two experiments. Mass Communication and Society New York, NY 20 3 315-335 [Article]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Scherr, Sebastian (2017) Reducing the bias: How perspective taking affects first- and third-person perceptions of media influence. Communication Research Reports London [u.a.] 34 2 134-142 [Article]

Scherr, Sebastian ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Fast, Victoria (2013) Do third-person perceptions amplify exemplification effects? International Journal of Communication : IJoC Los Angeles, CA 7 1603-1621 [Article]

Scherr, Sebastian ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Fast, Victoria (2013) Single comments or average ratings: which elements of RateMyProfessors.com™ shape university students’ judgments and course choice intentions? Educational Assessment, Evaluation and Accountability Dordrecht [u.a.] 25 2 131-141 [Article]

Book chapter

Fast, Victoria ; Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Scherr, Sebastian (2014) Der kombinierte Einsatz von Daten und Fallbeispielen in den Medien: Wirkung und Glaubwürdigkeit. Loosen, Wiebke Journalismus und (sein) Publikum : Schnittstellen zwischen Journalismusforschung und Rezeptions- und Wirkungsforschung Wiesbaden 317-334 [Book chapter]

Müller, Philipp ORCID: 0000-0002-5351-0608 ; Scherr, Sebastian ; Fast, Victoria (2013) Der Einfluss wahrgenommener Medienwirkungen auf die Verarbeitung von Fallbeispielen. Jandura, Olaf Theorieanpassungen in der digitalen Medienwelt Reihe Rezeptionsforschung Baden-Baden 25 141-158 [Book chapter]

Conference presentation

Schneider, Frank M. ORCID: 0000-0003-1028-0854 ; Bartsch, Anne ; Angerer, Lukas A. ; Humml, Miriam ; Leitner, Theresa ; Scherr, Sebastian ; Kloß, Andrea Positive, negative und gemischte Emotionen als Einflussfaktoren auf die reflektierte Verarbeitung politischer Botschaften und die politische Partizipation. (2016) Gemeinsame Jahrestagung d. Fachgruppe "Kommunikation und Politik" d. Deutschen Gesellschaft für Publizistik-u. Kommunikationswissenschaft (DGPuK), d. Arbeitskreises "Politik und Kommunikation" d. Deutschen Vereinigung für Politische Wissenschaft (DVPW)... (München, Germany) [Conference presentation]

This list was created automatically on Mon Nov 29 06:24:07 2021 CET