The Impact of Electronic Service Quality on Customer Satisfaction over Time


Schepers, Jeroen J. L. ; Falk, Tomas ; Hammerschmidt, Maik



URL: http://c.ymcdn.com/sites/www.marketingadvances.org...
Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr: 2008
Buchtitel: Advances in marketing : issues, strategies and theories : proceedings of the Annual Meeting of the Society for Marketing Advances, St. Petersburg, Florida, November 4 to 9, 2008
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Advances in Marketing : Issues, Strategies, and Theories
Seitenbereich: 282-283
Herausgeber: Kehoe, William J.
Ort der Veröffentlichung: Tuscaloosa, Ala.
Verlag: Soc. for Marketing Advances
ISBN: 0-9676059-9-7
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > ABWL u. Marketing II (Bauer 1993-, Em)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Abstract: This study takes an integrative perspective on the link between e-service quality and customer satisfaction by investigating both asymmetric and dynamic effects. Hypotheses are developed based on customer delight theory and opponent-process theory. Results are obtained by applying dummy variable regression and time-based cohort analysis in two different e-service settings. The findings show that functional-utilitarian e-service quality attributes lose their capability to delight customers over time. In contrast, hedonistic attributes can only be enjoyed after initial experience with an e-service and develop customer delight capabilities in a later relationship stage. These insights help e-service managers to improve the efficiency of service quality investments in the Internet.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen