Service-Level Variability of Inbound Call Centers
Roubos, Alex
;
Koole, Ger
;
Stolletz, Raik
URL:
|
http://msom.journal.informs.org/content/14/3/402.a...
|
Dokumenttyp:
|
Zeitschriftenartikel
|
Erscheinungsjahr:
|
2012
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
Manufacturing & service operations management : M & SOM
|
Band/Volume:
|
14
|
Heft/Issue:
|
3
|
Seitenbereich:
|
402-413
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Linthicum, Md.
|
Verlag:
|
Inst. for Operations Research and the Management Sciences
|
ISSN:
|
1523-4614
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > ABWL u. Produktion (Stolletz 2010-)
|
Fachgebiet:
|
650 Management
|
Freie Schlagwörter (Englisch):
|
call centers , service level , normal distribution , simulations , staffing
|
Abstract:
|
In practice, call center service levels are reported over periods of finite length that are usually no longer
than 24 hours. In such small periods the service level has a large variability. It is therefore not sufficient
to base staffing decisions only on the expected service level. In this paper we consider the classical M=M=s
queueing model that is often used in call centers. We develop accurate approximations for the service-level
distribution based on extensive simulations. This distribution is used for a service-level variability-controlled
staffing approach to circumvent the shortcomings of the traditional staffing based on the expected service level.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|