Service-Level Variability of Inbound Call Centers


Roubos, Alex ; Koole, Ger ; Stolletz, Raik



URL: http://msom.journal.informs.org/content/14/3/402.a...
Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel
Erscheinungsjahr: 2012
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Manufacturing & service operations management : M & SOM
Band/Volume: 14
Heft/Issue: 3
Seitenbereich: 402-413
Ort der Veröffentlichung: Linthicum, Md.
Verlag: Inst. for Operations Research and the Management Sciences
ISSN: 1523-4614
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > ABWL u. Produktion (Stolletz 2010-)
Fachgebiet: 650 Management
Freie Schlagwörter (Englisch): call centers , service level , normal distribution , simulations , staffing
Abstract: In practice, call center service levels are reported over periods of finite length that are usually no longer than 24 hours. In such small periods the service level has a large variability. It is therefore not sufficient to base staffing decisions only on the expected service level. In this paper we consider the classical M=M=s queueing model that is often used in call centers. We develop accurate approximations for the service-level distribution based on extensive simulations. This distribution is used for a service-level variability-controlled staffing approach to circumvent the shortcomings of the traditional staffing based on the expected service level.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen