Herding differently : A level-k model of social learning


Penczynski, Stefan P.


[img]
Vorschau
PDF
Penczynski_13-01.pdf - Veröffentlichte Version

Download (591kB)

URL: https://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/32667
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-326677
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2013
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Working Paper Series
Band/Volume: 13-01
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Rechtswissenschaft und Volkswirtschaftslehre > VWL, Verhaltensökonomik (Juniorprofessur) (Pencynski 2011-2017)
MADOC-Schriftenreihe: Department of Economics > Working Paper Series
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: C91 , D82 , D83 , D84,
Freie Schlagwörter (Englisch): Social learning , levels of reasoning
Abstract: This paper proposes a behavioral model of social learning that unies various forms of inferential reasoning in one hierarchy of types. Iterated best responses that are based on uninformative level-0 play lead to the following of the private information (level-1), to the following of the majority (level-2), to a differentiated view on predecessors (level-3), etc. I present evidence from three sources that these are the prevalent types of reasoning in social learning: a review of social learning studies, existing data from Celen and Kariv (2004) as well as new experimental data that includes written accounts of reasoning from incentivized intra-team communication.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen