Time-dependent performance approximation of truck handling operations at an air cargo terminal


Selinka, Gregor ; Franz, Axel ; Stolletz, Raik


[img] PDF
SSRN-id2388604.pdf - Veröffentlichte Version
Restricted to Nur Mitarbeiter des Archivs

Download (3MB)

URL: https://madoc.bib.uni-mannheim.de/35835
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-358354
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2013
Ort der Veröffentlichung: Rochester, NY
Verwandte URLs:
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > ABWL u. Produktion (Stolletz 2010-)
Fachgebiet: 650 Management
Freie Schlagwörter (Englisch): Airport operations , heterogeneous queueing model , non-stationary performance analysis
Abstract: This paper provides an analytical solution for the time-dependent performance evaluation of truck handling operations at an air cargo terminal. The demand for loading and unloading operations is highly time-dependent and stochastic for two classes of trucks. Two heterogeneous handling facilities with multiple servers are available to handle trucks assuming exponentially distributed processing times. Trucks are routed to a handling facility depending on the current state of the system upon arrival. To approximate the time-dependent behavior of such heterogeneous queueing systems, we develop a stationary backlog-carryover (SBC) approach. A numerical study compares this approach with simulations and demonstrates its applicability to real-world data.
Zusätzliche Informationen: Neuere Version in: Computers & Operations Research, 65.2016 s. Verwandte URLs




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.

Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen