How price complexity takes its toll: The neglected role of a simplicity bias and fairness in price evaluations
Homburg, Christian
;
Totzek, Dirk
;
Krämer, Melanie
DOI:
|
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2013.05.049
|
URL:
|
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S...
|
Dokumenttyp:
|
Zeitschriftenartikel
|
Erscheinungsjahr:
|
2014
|
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe:
|
Journal of Business Research : JBR
|
Band/Volume:
|
67
|
Heft/Issue:
|
6
|
Seitenbereich:
|
1114-1122
|
Ort der Veröffentlichung:
|
New York, NY
|
Verlag:
|
Elsevier
|
ISSN:
|
0148-2963
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Business-to-Business Marketing, Sales & Pricing (Homburg 1998-)
|
Fachgebiet:
|
650 Management
|
Abstract:
|
Marketing managers commonly employ complex price plans. Surprisingly, limited and conflicting evidence reports how customers perceive and react to complex prices. This study examines perceptions about price complexity and shows that customers tend to prefer simple prices. Two experimental studies show that perceived price complexity negatively affects customer perceptions of price fairness and influences product choice because customers negatively evaluate the transparency of the firm's pricing practices and infer higher total prices. Customers comparing alternate offerings may therefore prefer simple over complex prices, even when the latter are less expensive. Study results suggest limiting price plan variations positively affects customer inferences about transparency and fairness, and thus customer choice.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|