Do Satisfied Customers Really Pay More? : A Study of the Relationship Between Customer Satisfaction and Willingness to Pay


Homburg, Christian ; Koschate, Nicole ; Hoyer, Wayne D.


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URL: https://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/42496
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-424969
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2004
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Reihe: Wissenschaftliche Arbeitspapiere / Institut für Marktorientierte Unternehmensführung
Band/Volume: W079
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Verlag: Inst. für Marktorientierte Unternehmensführung, Univ. Mannheim
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Business-to-Business Marketing, Sales & Pricing (Homburg 1998-)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Abstract: Two experimental studies (a lab experiment and a study involving a real usage experience over time) reveal the existence of a strong positive impact of customer satisfaction on willingness to pay and provide support for a nonlinear functional structure based on disappointment theory (i.e., an inverse S-shaped form). Additionally, the second study examines dynamic aspects of the relationship and provides evidence for the stronger impact of cumulative as opposed to transaction-specific satisfaction on willingness to pay.




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