Relationship characteristics as moderators of the satisfaction-loyalty link : findings in a business-to-business context


Homburg, Christian ; Giering, Annette ; Menon, Ajay


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URL: https://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/42518
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-425188
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 1999
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Reihe: Wissenschaftliche Arbeitspapiere / Institut für Marktorientierte Unternehmensführung
Band/Volume: W030
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Verlag: Inst. für Marktorientierte Unternehmensführung, Univ. Mannheim
ISBN: 3-89333-214-6 , 978-3-89333-214-4
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Business-to-Business Marketing, Sales & Pricing (Homburg 1998-)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Abstract: Our paper is organized as follows. We begin with a brief overview of the theoretical and conceptual background of our study and provide a synthesis of the extant empirical literature on the relationship between customer satisfaction and customer loyalty. We discuss relationship characteristics as possible moderators of this link and develop research hypotheses. Next, we discuss the method employed to test these hypotheses and present our results. We conclude with a discussion of our results and its implications for future academic research and managers.




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