Personal Characteristics as Moderators of the Relationship Between Customer Satisfaction and Loyalty - An Empirical Analysis


Homburg, Christian ; Giering, Annette


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W029_Personal Charactaristics as Moderator of the Relationship.pdf - Veröffentlichte Version

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URL: https://ub-madoc.bib.uni-mannheim.de/42519
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-425195
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 1999
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Reihe: Wissenschaftliche Arbeitspapiere / Institut für Marktorientierte Unternehmensführung
Band/Volume: W029
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Verlag: Inst. für Marktorientierte Unternehmensführung, Univ. Mannheim
ISBN: 3-89333-213-8 , 978-3-89333-213-7
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Business-to-Business Marketing, Sales & Pricing (Homburg 1998-)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Abstract: Previous research on the relationship between customer satisfaction and loyalty has largely neglected the issue of moderator variables. The authors develop a set of hypotheses related to the moderating effect of selected personal characteristics on the satisfaction-loyalty link. These hypotheses are tested in a consumer durables context using multiple group causal analysis. Empirical findings provide reasonable support for the theoretical arguments. Specifically, variety seeking, age, and income are found to be important moderators of the satisfaction-loyalty relationship.




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