Mobile device usage in university and workplace learning settings
Delcker, Jan
;
Honal, Andrea
;
Ifenthaler, Dirk
Dokumenttyp:
|
Präsentation auf Konferenz
|
Erscheinungsjahr:
|
2017
|
Veranstaltungstitel:
|
AECT 2017 International Convention
|
Veranstaltungsort:
|
Jacksonville, FL
|
Veranstaltungsdatum:
|
7.-11.11.2017
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
|
Fachgebiet:
|
370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
|
Abstract:
|
This research proposal reports a study investigating the usage of e-Readers and tablets in higher education. A longitudinal study was conducted at a Cooperate State University in Germany over a one-year period comparing both devices. The findings indicate a higher reported benefit for tablets. Especially the ability to access a multitude of information sources is rated as an important feature of the tablet.
|
Suche Autoren in
BASE:
Delcker, Jan
;
Honal, Andrea
;
Ifenthaler, Dirk
Google Scholar:
Delcker, Jan
;
Honal, Andrea
;
Ifenthaler, Dirk
ORCID:
Delcker, Jan ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0113-4970, Honal, Andrea and Ifenthaler, Dirk
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
![Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen](/style/images/action_view.png) |
Eintrag anzeigen |
|
|