Brand Image and Fan Loyalty: An Empirical Investigation in the Team Sport Industry


Bauer, Hans H. ; Stokburger-Sauer, Nicola ; Exler, Stefanie



Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr: 2005
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: Proceedings ... EMAC Conference
Band/Volume: 34
Veranstaltungsort: Milano, Italy
Veranstaltungsdatum: May 24-27, 2005
Ort der Veröffentlichung: Stockholm [u.a.]
Verlag: European Institute for Advanced Studies in Management
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > ABWL u. Marketing II (Bauer 1993-, Em)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Abstract: Results of this study highlight the importance of brand image for brand loyalty in the case of team sport. First, the existing conceptualization and operationalization of the brand image-construct in team sport is refined. It can be shown that a parsimonious three factor and 15 indicator structure successfully captures the construct's content. In contradiction to Keller's proposed model, effects of the image's attributes on the benefits were discovered. Thus, in line with means end theory, we suggest that brand image models should incorporate causalities between brand attributes and benefits. Second, both psychological commitment as an attitudinal construct and behavioral loyalty represent essential components of overall brand loyalty. Commitment positively influences behavioral loyalty. The hypothesized relationships between brand image and loyalty are confirmed via structural equations modeling. Important implications for the management of sport clubs can be derived.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen