Students' expectations of learning analytics features


Schumacher, Clara ; Ifenthaler, Dirk



Dokumenttyp: Präsentation auf Konferenz
Erscheinungsjahr: 2017
Veranstaltungstitel: AERA Annual Meeting 2017
Veranstaltungsort: San Antonio, TX
Veranstaltungsdatum: 27.04.2017
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
Fachgebiet: 150 Psychologie
370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Abstract: In higher education settings more and more learning takes place in online learning environments. To support and understand students’ (self-regulated) learning processes better, learning analytics provides a promising approach. The purpose of this exploratory qualitative study was to investigate students’ expectations towards features of learning analytics systems. A total of 20 university students participated in the present study. They were given an introduction on learning analytics systems before being interviewed about their expectations of learning analytics features. Findings show that students expect learning analytics features, which support their planning and organizing of learning processes, facilitate self-assessment, give suitable learning recommendations and show analyses of their learning activities.







Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen