Leading change towards implementation of learning analytics
Roll, Michael
;
Ifenthaler, Dirk
Dokumenttyp:
|
Präsentation auf Konferenz
|
Erscheinungsjahr:
|
2017
|
Veranstaltungstitel:
|
2017 AECT International Convention
|
Veranstaltungsort:
|
Jacksonville, FL
|
Veranstaltungsdatum:
|
6.-11.11.2017
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
|
Fachgebiet:
|
370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
|
Abstract:
|
The implementation of learning analytics at higher education institutions may have broad implications for the organization and its stakeholders (e.g., students, academic staff, administrators) including changes in learning culture and educational decision-making. This study investigates how change management concepts may facilitate the implementation of learning analytics in the higher education sector. Implications of this study include insights into functioning implementation strategies highlighting the importance of open communication structures, transparency of decision-making, and the importance of systems thinking approaches.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|