Leading change towards implementation of learning analytics


Roll, Michael ; Ifenthaler, Dirk



Dokumenttyp: Präsentation auf Konferenz
Erscheinungsjahr: 2017
Veranstaltungstitel: 2017 AECT International Convention
Veranstaltungsort: Jacksonville, FL
Veranstaltungsdatum: 6.-11.11.2017
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
Fachgebiet: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Abstract: The implementation of learning analytics at higher education institutions may have broad implications for the organization and its stakeholders (e.g., students, academic staff, administrators) including changes in learning culture and educational decision-making. This study investigates how change management concepts may facilitate the implementation of learning analytics in the higher education sector. Implications of this study include insights into functioning implementation strategies highlighting the importance of open communication structures, transparency of decision-making, and the importance of systems thinking approaches.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen