Economic policy for digital attention intermediaries


Peitz, Martin


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URL: https://madoc.bib.uni-mannheim.de/57095
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-570959
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2020
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: ZEW Discussion Papers
Band/Volume: 20-035
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Rechtswissenschaft und Volkswirtschaftslehre > Industrieökonomik, Wettbewerbspolitik u. Regulierung (Peitz 2007-)
Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Freie Schlagwörter (Englisch): Attention intermediaries , platforms , market power , regulation , digital markets
Abstract: This report provides an overview on the economics of attention intermediaries. It addresses the following questions: What are the economics of attention intermediaries? For competition policy, how should markets be defined and market power of attention intermediaries be assessed? What theories of harm in merger control and abuse of dominance possibly apply to attention intermediaries? The report also touches on consumer protection policies and other regulatory issues.




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