Educational data literacy: Enabling on-demand educational support and reflective course (re)design
Ifenthaler, Dirk
;
Egloffstein, Marc

Dokumenttyp:
|
Präsentation auf Konferenz
|
Erscheinungsjahr:
|
2020
|
Veranstaltungstitel:
|
AECT 2020 Virtual International Convention
|
Veranstaltungsort:
|
Online
|
Veranstaltungsdatum:
|
02.-07.11.2020
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
|
Fachgebiet:
|
370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
|
Abstract:
|
This paper introduces the educational data literacy (EDL) competence framework developed in the joint European research project Learn2Analyze. In a qualitative study, the literature-based framework has been (a) validated by N = 34 international subject experts and (b) supplemented with exemplary learning outcomes. Findings indicate a good fit of the EDL dimensions to the European Qualification Framework and a need for differentiated learning outcomes for different target groups. Based on these findings, an online course for instructional designers, e-Trainers, and teachers has been implemented.
|
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
 |
Eintrag anzeigen |
|
|