Educational data literacy: Enabling on-demand educational support and reflective course (re)design


Ifenthaler, Dirk ; Egloffstein, Marc



Dokumenttyp: Präsentation auf Konferenz
Erscheinungsjahr: 2020
Veranstaltungstitel: AECT 2020 Virtual International Convention
Veranstaltungsort: Online
Veranstaltungsdatum: 02.-07.11.2020
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
Fachgebiet: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Abstract: This paper introduces the educational data literacy (EDL) competence framework developed in the joint European research project Learn2Analyze. In a qualitative study, the literature-based framework has been (a) validated by N = 34 international subject experts and (b) supplemented with exemplary learning outcomes. Findings indicate a good fit of the EDL dimensions to the European Qualification Framework and a need for differentiated learning outcomes for different target groups. Based on these findings, an online course for instructional designers, e-Trainers, and teachers has been implemented.







Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

BASE: Ifenthaler, Dirk ; Egloffstein, Marc

Google Scholar: Ifenthaler, Dirk ; Egloffstein, Marc

ORCID: Ifenthaler, Dirk ; Egloffstein, Marc ORCID: 0000-0002-2377-7889

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen