Digital business capability and its effect on firm performance
Wielgos, Dominik
;
Kühnl, Christina
URL:
|
https://www.emac-2019.org/proceedings/
|
Weitere URL:
|
https://www.dropbox.com/sh/fcijar0b8mawxrp/AABDfbj...
|
Dokumenttyp:
|
Konferenzveröffentlichung
|
Erscheinungsjahr:
|
2019
|
Buchtitel:
|
Proceedings : 48th EMAC annual conference, May 28-31, 2019, Universität Hamburg, Germany
|
Seitenbereich:
|
PDF 515
|
Veranstaltungstitel:
|
48th EMAC Annual Conference
|
Veranstaltungsort:
|
Hamburg, Germany
|
Veranstaltungsdatum:
|
28.-31.5.2019
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Hamburg
|
Verlag:
|
European Marketing Academy
|
ISBN:
|
978-3-9821146-0-6
|
Verwandte URLs:
|
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Business-to-Business Marketing, Sales & Pricing (Homburg 1998-)
|
Fachgebiet:
|
650 Management
|
Abstract:
|
Digital business transformation forces firms to develop distinctive digital capabilities to gain and sustain competitive advantage. However, despite considerable academic and managerial interest, little research has investigated the nature of a firm-level capability that reflects a superior digital business. Drawing on in-depth interviews and an interdisciplinary literature review, the authors introduce the digital business capability (DBC) concept. Based on survey and archival data, they examine the effects of DBC on firm performance. Remarkably, results reveal that DBC affects return on sales and return on assets directly and indirectly via innovation advantage. Furthermore, the authors investigate external dynamism and internal dynamism as important environmental boundary conditions of the relationship DBC-firm performance.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|