Digital business capability and its effect on firm performance


Wielgos, Dominik ; Kühnl, Christina



URL: https://www.emac-2019.org/proceedings/
Weitere URL: https://www.dropbox.com/sh/fcijar0b8mawxrp/AABDfbj...
Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr: 2019
Buchtitel: Proceedings : 48th EMAC annual conference, May 28-31, 2019, Universität Hamburg, Germany
Seitenbereich: PDF 515
Veranstaltungstitel: 48th EMAC Annual Conference
Veranstaltungsort: Hamburg, Germany
Veranstaltungsdatum: 28.-31.5.2019
Ort der Veröffentlichung: Hamburg
Verlag: European Marketing Academy
ISBN: 978-3-9821146-0-6
Verwandte URLs:
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Business-to-Business Marketing, Sales & Pricing (Homburg 1998-)
Fachgebiet: 650 Management
Abstract: Digital business transformation forces firms to develop distinctive digital capabilities to gain and sustain competitive advantage. However, despite considerable academic and managerial interest, little research has investigated the nature of a firm-level capability that reflects a superior digital business. Drawing on in-depth interviews and an interdisciplinary literature review, the authors introduce the digital business capability (DBC) concept. Based on survey and archival data, they examine the effects of DBC on firm performance. Remarkably, results reveal that DBC affects return on sales and return on assets directly and indirectly via innovation advantage. Furthermore, the authors investigate external dynamism and internal dynamism as important environmental boundary conditions of the relationship DBC-firm performance.




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen