The effect of early childhood education and care services on the social integration of refugee families


Gambaro, Ludovica ; Neidhöfer, Guido ; Spieß, C. Katharina


[img] PDF
dp20044.pdf - Veröffentlichte Version

Download (3MB)

URL: https://madoc.bib.uni-mannheim.de/57737
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-577376
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2020
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: ZEW Discussion Papers
Band/Volume: 20-044
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: I26 , J13 , J15,
Freie Schlagwörter (Englisch): asylum seekers , refugees , childcare , early education , integration
Abstract: Devising appropriate policy measures for the integration of refugees is high on the agenda of many governments. This paper focuses on the social integration of families seeking asylum in Germany between 2013 and 2016. Exploiting regional differences in early childhood education and care (ECEC) services as an exogenous source of variation, and controlling for local level heterogeneity that could drive the results, we estimate the effect of ECEC attendance by refugee children on their parents’ integration. We find a significant and substantial positive effect, in particular on the social integration of mothers. The size of the estimate is on average around 52% and is particularly strong forimproved language proficiency and employment prospects.




Das Dokument wird vom Publikationsserver der Universitätsbibliothek Mannheim bereitgestellt.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Download-Statistik

Downloads im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen