Analysing problem-solving processes in a computer-based office simulation using eye tracking


Mayer, Christian ; Seifried, Jürgen ; Rausch, Andreas



Dokumenttyp: Präsentation auf Konferenz
Erscheinungsjahr: 2020
Veranstaltungstitel: EARLI SIG 27 - Online Measures of Learning Processes Conference 2020
Veranstaltungsort: Online
Veranstaltungsdatum: 14.-16.12.2020
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Berufliches Lehren und Lernen (Seifried 2012-)
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Abstract: To learn more about how knowledge workers solve domain-specific problems, we develop a computer-based office simulation, including typical workplace tools (e.g., e-mail, spreadsheets, ERP-software) and based on an authentic model company. In our study, we use eye tracking to analyse the problem-solving processes of test takers. First, by determining eye-tracking indices such as fixation or saccade duration, we expect to gain insights into behavioural differences among learners and in the effectiveness of interventions within the scenarios. Second, we include facial emotional recognition to supplement our eye-tracking data. Finally, we want to contribute to the emerging research of eye tracking in education and online measure of learning. While this research is on an early stage, we like to discuss research design, analysis issues or other issues related to this work.







Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen