Optimal auctions with signaling bidders


Bos, Olivier ; Pollrich, Martin


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URL: https://madoc.bib.uni-mannheim.de/58795
URN: urn:nbn:de:bsz:180-madoc-587956
Dokumenttyp: Arbeitspapier
Erscheinungsjahr: 2020
Titel einer Zeitschrift oder einer Reihe: ZEW Discussion Papers
Band/Volume: 20-091
Ort der Veröffentlichung: Mannheim
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Sonstige Einrichtungen > ZEW - Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung
MADOC-Schriftenreihe: Veröffentlichungen des ZEW (Leibniz-Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) > ZEW Discussion Papers
Fachgebiet: 330 Wirtschaft
Fachklassifikation: JEL: D44 , D82,
Freie Schlagwörter (Englisch): Optimal auctions , revenue equivalence , Bayesian persuasion , information design
Abstract: The authors study optimal auctions in a symmetric private values setting, where bidders’ care about winning the object and a receiver’s inference about their type. They reestablish revenue equivalence when bidders’ signaling concerns are linear, and the auction makes participation observable via an entry fee. With convex signaling concerns, optimal auctions are fully transparent: every standard auction, which reveals all bids yields maximal revenue. With concave signaling concerns there is no general revenue ranking. The authors highlight a trade-off between maximizing revenue derived from signaling, and extracting information from bidders. Their methodology combines tools from mechanism design with tools from Bayesian persuasion.




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