Participating in the Gran Fondo of science
Ifenthaler, Dirk
DOI:
|
https://doi.org/10.1007/978-3-030-29501-1_6
|
URL:
|
https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-03...
|
Weitere URL:
|
https://www.researchgate.net/publication/337420785...
|
Dokumenttyp:
|
Buchkapitel
|
Erscheinungsjahr:
|
2019
|
Buchtitel:
|
Lessons in leadership in the field of educational technology
|
Seitenbereich:
|
37-42
|
Herausgeber:
|
Miller, Christopher T.
;
Piña, Anthony A.
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Cham
|
Verlag:
|
Springer International Publishing
|
ISBN:
|
978-3-030-29500-4 , 978-3-030-29502-8 , 978-3-030-29503-5 , 978-3-030-29501-1
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
|
Fachgebiet:
|
370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
|
Abstract:
|
A Gran Fondo (loosely translated from Italian as ‘Big Ride’) is a mass participation cycling event on a scenic course attracting several thousand cyclists, ranging from (semi-) professionals to beginners. The characteristics of a Grand Fondo include individual achievements, camaraderie among riders, and winning prizes; hence, a combination of a race and a social event. A Gran Fondo provides excellent support for all cyclists, including infrastructure, mechanical support, safety precaution, food, and refreshments. For me, a Grand Fondo is always a big rolling party! In the following, I will describe several rides of my scientific career and conclude with lessons learned and some inspiring remarks.
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|