Teachers' perspective on school development at German vocational schools during the Covid-19 pandemic
Ifenthaler, Dirk
;
Delcker, Jan
URL:
|
https://www.learntechlib.org/p/219198/
|
Dokumenttyp:
|
Konferenzveröffentlichung
|
Erscheinungsjahr:
|
2021
|
Buchtitel:
|
SITE 2021 : Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, online conference
|
Seitenbereich:
|
669-672
|
Veranstaltungstitel:
|
SITE 2021
|
Veranstaltungsort:
|
Online
|
Veranstaltungsdatum:
|
29.03.-02.04.2021
|
Herausgeber:
|
Langran, Elizabeth
;
Archambault, Leanna
|
Ort der Veröffentlichung:
|
Waynesville, NC
|
Verlag:
|
Association for the Advancement of Computing in Education
|
ISBN:
|
978-1-939797-55-1
|
Verwandte URLs:
|
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
|
Fachgebiet:
|
370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
|
Abstract:
|
This paper focuses on the challenges of teachers at vocational schools with regard to the process of digitalisation in school development during the COVID-19 pandemic. Besides the intrapersonal prerequisites for teaching with technology and the change in learning and teaching attitudes, preconditions concerning schools as part of a learning organisation are examined. A qualitative interview study including N = 18 participants was conducted to identify challenges for teachers, the role of school leadership, and cooperation between stakeholders. The main coping strategies proved to be a clear agenda by the school leadership in connection with reliable technological infrastructure and teachers willingness to use digital teaching methods.
|
Zusätzliche Informationen:
|
Online-Ressource
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|