Teachers' perspective on school development at German vocational schools during the Covid-19 pandemic


Ifenthaler, Dirk ; Delcker, Jan



URL: https://www.learntechlib.org/p/219198/
Dokumenttyp: Konferenzveröffentlichung
Erscheinungsjahr: 2021
Buchtitel: SITE 2021 : Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, online conference
Seitenbereich: 669-672
Veranstaltungstitel: SITE 2021
Veranstaltungsort: Online
Veranstaltungsdatum: 29.03.-02.04.2021
Herausgeber: Langran, Elizabeth ; Archambault, Leanna
Ort der Veröffentlichung: Waynesville, NC
Verlag: Association for the Advancement of Computing in Education
ISBN: 978-1-939797-55-1
Verwandte URLs:
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
Fachgebiet: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Abstract: This paper focuses on the challenges of teachers at vocational schools with regard to the process of digitalisation in school development during the COVID-19 pandemic. Besides the intrapersonal prerequisites for teaching with technology and the change in learning and teaching attitudes, preconditions concerning schools as part of a learning organisation are examined. A qualitative interview study including N = 18 participants was conducted to identify challenges for teachers, the role of school leadership, and cooperation between stakeholders. The main coping strategies proved to be a clear agenda by the school leadership in connection with reliable technological infrastructure and teachers willingness to use digital teaching methods.
Zusätzliche Informationen: Online-Ressource




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen