Understanding how students control their learning in adaptive learning environments


Park, Eunsung ; Ifenthaler, Dirk



URL: https://convention2.allacademic.com/one/aera/aera2...
Dokumenttyp: Präsentation auf Konferenz
Erscheinungsjahr: 2021
Veranstaltungstitel: AERA 2021
Veranstaltungsort: Online
Veranstaltungsdatum: 06.-09.04.2021
Verwandte URLs:
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
Fachgebiet: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Abstract: Adaptive learning (AL) includes learning support that allows learning at the learner’s own pace with real-time guidance and feedback such as, ways of navigating course content, immediate recommendations, and detailed feedback tailored to their needs. As most AL environments provide indicators to determine the learner’s starting point, we aim to understand learner’s use of the test whose initial intention is to identify learner’s different starting points. Traces of 81 students in a finance course along with two-time-point interviews were analyzed. Our findings showed that the group with the lowest usage of the Warm-up tests had the most distinct differences in their performances. Our interviewees showed the various learning experiences and strategies, which implies the needs of different learning support.
Zusätzliche Informationen: Thu, April 8, SIG Sessions, SIG-Advanced Technologies for Learning Roundtable Sessions




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen