Drivers for successful adoption of learning analytics


Ifenthaler, Dirk



URL: http://icoie2021.ouhk.edu.hk/2021/wp-content/uploa...
Dokumenttyp: Präsentation auf Konferenz
Erscheinungsjahr: 2021
Seitenbereich: 14
Veranstaltungstitel: ICOIE 2021
Veranstaltungsort: Online
Veranstaltungsdatum: 05.-07.07.2021
Verwandte URLs:
Sprache der Veröffentlichung: Englisch
Einrichtung: Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
Fachgebiet: 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Abstract: Recent research focussing on the adoption of learning analytics reports high interest among educational organisations. At the same time, the maturity level of available organisation-wide learning analytics systems is still low, i.e., organisations are aware of learning analytics and start experimenting with dashboards for students and teachers, however, they are far from organisational transformation. Accordingly, learning analytics remains an interest for educational organisations rather than a major priority. In this keynote speech, current research findings regarding the effectiveness of learning analytics are critically examined and implications for organisational change as well as pedagogical practice will be provided. Examples of actionable frameworks and adoption models for successful integration of learning analytics systems into educational organisations will be presented, and challenges encountered during the adoption of learning analytics in educational organisations will be highlighted.
Zusätzliche Informationen: International Conference on Open and Innovative Education




Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie.




Metadaten-Export


Zitation


+ Suche Autoren in

+ Aufruf-Statistik

Aufrufe im letzten Jahr

Detaillierte Angaben



Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail


Actions (login required)

Eintrag anzeigen Eintrag anzeigen