Drivers for successful adoption of learning analytics
Ifenthaler, Dirk
URL:
|
http://icoie2021.ouhk.edu.hk/2021/wp-content/uploa...
|
Dokumenttyp:
|
Präsentation auf Konferenz
|
Erscheinungsjahr:
|
2021
|
Seitenbereich:
|
14
|
Veranstaltungstitel:
|
ICOIE 2021
|
Veranstaltungsort:
|
Online
|
Veranstaltungsdatum:
|
05.-07.07.2021
|
Verwandte URLs:
|
|
Sprache der Veröffentlichung:
|
Englisch
|
Einrichtung:
|
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre > Wirtschaftspädagogik, Technologiebasiertes Instruktionsdesign (Ifenthaler 2015-)
|
Fachgebiet:
|
370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
|
Abstract:
|
Recent research focussing on the adoption of learning analytics reports high interest among educational organisations. At the same time, the maturity level of available organisation-wide learning analytics systems is still low, i.e., organisations are aware of learning analytics and start experimenting with dashboards for students and teachers, however, they are far from organisational transformation. Accordingly, learning analytics remains an interest for
educational organisations rather than a major priority.
In this keynote speech, current research findings regarding the effectiveness of
learning analytics are critically examined and implications for organisational change as well as pedagogical practice will be provided. Examples of actionable frameworks and adoption models for successful integration of learning analytics systems into educational organisations will be presented, and challenges encountered during the adoption of learning analytics in educational
organisations will be highlighted.
|
Zusätzliche Informationen:
|
International Conference on Open and Innovative Education
|
| Dieser Eintrag ist Teil der Universitätsbibliographie. |
Suche Autoren in
Sie haben einen Fehler gefunden? Teilen Sie uns Ihren Korrekturwunsch bitte hier mit: E-Mail
Actions (login required)
|
Eintrag anzeigen |
|
|